סקטור |
תחבורה |
סקטור משנה |
הסעים, תחבורה ציבורית, יבוא רכב |
שנת רכישה |
2018 |
שיעור החזקה |
73.12% |
שווי השקעה |
836 מיליון ₪ |
IRR ממועד הקמת הקרן |
43.0% |
שותפים |
לאומי פרטנרס |
כלי רכב
עובדים
תחבורה ציבוריים מופעלים על ידי מטרופולין
נוסעים בשנה
בון תור היא קבוצת תחבורה הפועלת בתחום ההיסעים, תחבורה ציבורית וייבוא רכבים. היא גם החברה הגדולה בענף ההיסעים בארץ, המאופיין בביזור גדול ובריבוי מתחרים קטנים. עובדה זו מקנה לה יתרונות משמעותיים לגודל ומייצרת יתרונות תחרותיים כמו גמישות, חיסכון בעלויות, אפשרות להטמעת טכנולוגיות מתקדמות לניהול ציי רכב ויכולת להתמודד במכרזים עם תנאי סף גבוהים.
הגודל והמוניטין הללו מאפשרים לה, בין היתר, לנצל הזדמנויות להגדלת נתח השוק באמצעות מיזוגים ורכישות. חלק מאסטרטגיית בון תור הוא לצמוח ולהציף ערך על ידי פעילות זו. לחברה מגוון רחב של לקוחות ובהם חברות עסקיות גדולות, חברות ממשלתיות וארגונים רבים השייכים למגזר הציבורי, לרבות רשויות מקומיות. ההתקשרויות של החברה הן לרוב בחוזים קבועים וארוכי טווח לאחר הליך מכרזי.
בון תור מחזיקה בחברת מטרופולין שנוסדה בשנת 2000 בתגובה לפתיחת שוק התחבורה הציבורית באוטובוסים בישראל לתחרות. מטרופולין פועלת בתחום התחבורה הציבורית באוטובוסים עירוניים ובינעירוניים ב-4 אשכולות: אשכול הנגב, אשכול השרון, אשכול אונו-אלעד ואשכול שרון-חולון. תחום התחבורה הציבורית נהנה מהגנות משמעותיות, הממחישות את חיוניות אספקתו לציבור. הן באות לידי ביטוי במודל תמחור המבוסס בעיקרו על תשלום מהמדינה עבור ביצוע כל ק"מ נסועה בפועל.
התמקדותה של מטרופולין באספקת שירותי תחבורה ציבורית באזורים גיאוגרפיים סמוכים מאפשרת לה לפעול ביעילות, לנצל את יתרון הגודל ולבצע סינרגיה תפעולית. בהפעלה מלאה של ארבעת האשכולות, מטרופולין הופכת לחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל מבחינת היקף הנסועה.
עוד באתר בון תור